NÁŠ BLOG

Pátek a přípravy na odjezd vrcholí, rakev na autě, plný kufr věcí a krabička s tvarohovou bábovkou a další s řízky v dosažitelné vzdálenosti od řidiče. Co by to bylo za dovolenou bez řízků na cestu. A tak po poledni nasedáme do auta a vyrážíme směr Rozvadov a Mnichov. Prší, je zima a my stanujeme v malém kempu kousek od...

Eplet, Solvorn

04.10.2020

Je neděle 6.září a končí nám karanténa. Kabinu, ve které jsme strávili překrásných 10 dní máme poklizenou a už jen čekáme na odvoz. Z okna spatřím modrou dodávku a běžím ven. Ze dveří auta vybíhá moje ségruše, atmosféra je veselá a plná úsměvů a se ségruší si skáčeme do náruče. Přijíždíme do "civilizace", velmi malé vesnice "Solvorn", která...

A jsme tu zas. Čtvrtek 27.8., my a naše dva batohy na letišti v Praze čekající na let do Osla. Kratíme si chvíli vyprávěním zážitků, které jsme prožili během 14 dní v Čechách. Těšíme se na úplně odlišný svět oproti tomu asijskému a ještě pro nás poměrně čerstvému. V 15h odlétáme spíš prázdným letadlem. Měli jsme štěstí. Od 1.září jsou...

Hanoj

11.08.2020

Směr hlavní město Hanoj vyrážíme z většího města Hai Phong vzdáleného přibližně 100km. Předpověď počasí nevypadá slibně a tak ráno neváháme a po brzké snídani a kávě vyrážíme. Cesta není vůbec nijak zajímavá, jedeme spíš v zastavěných a nepěkných částech, provoz houstne a z té monotónnosti nás vyvede mávající policejní příslušník. Ten HO ukazuje...

Hola hola, moře volá. Začínám dokonce chytat takovoutu dovolenkovou náladu, když jedeme do Chorvatska. HO by teda dodal, že nám chybí řízky.
Jsme po snídani a s naší MOHOmoto míříme do přístavu "Tuan Chau" odkud vyráží trajekty směr ostrov Catba. Kupujeme lístky (140k dongů za oba a motorku), jsme překvapeni, že se nás pokladní nesnaží okrást a se...

Ha Giang Loop

16.07.2020

Loučíme se v ubytování na okraji městečka "Bác Há" a jelikož máme hodně dobrý čas, shodujeme se, že možná dneska zvládneme ujet 180km přímo do města Ha Giang.
Ha Giang "Loop" neboli smyčka je silniční okruh mezi úchvatnou přírodou Severního Vietnamu, který začíná ve městě Ha Giang. Jeho severní část se přibližuje čínské hranici,...

Bac Ha market

06.07.2020

Náš pobyt v oblasti "Sa Pa" končí, my se pořádně nasnídáme, pečlivě zabalíme batohy do pláštěnek a připravíme se na další přesun do městečka "Bac Ha", které je vzdálené asi 100 km. Městečko není tak známým turistickým cílem jako je Sa Pa, Ha Long, Hoi An a jiná místa Vietnamu, nicméně se do podvědomí turistů dostává díky pořádání...

Sa Pa

03.07.2020

Před naší cestou doma v Čechách jsem často snila a přemítala si, jaké asi budou jednotlivé země, které se chystáme navštivit. U Vietnamu mi vyskočila rýže, špičaté klobouky místních obyvatel a vesnice "Sa Pa". Tu jsem si představovala jako malou vesničku skrytou vysoko v horách mezi zelenými horami a terasovitými políčky s rýži a jako místo s pár...

Oblast Mu Cang Chai je přezdívaná druhou SaPou. Jedná se o horskou oblast, které vévodí terasovitá rýžová pole, H'mongové a skromná vesnice plná pravého vietnamského života. Alespoň tak, jak jsme si ho představovali s HO.
Víte, objevování nových míst na cestách má svoje kouzlo. Občas si vysníme nějakou již turisticky známou a oblíbenou...

Místo skryté vysoko v horách s překrásnou přírodou, místními domorodci, ale především s nadýchanými mraky plujícími po vrcholcích hor. Kdo by se nechtěl dotknout nebe.
Sranda začala pouhých 12km od cílové stanice. Pod horami ve městečku "Bac Yen" jsme prudce uhnuli z hlavní silnice do pekelně strmého kopce. Motorka začala docela křičet, jeli...